Trzy zalety dobrego copywritera

W dobie internetu oraz powszechnego dostępu do informacji copywriting staje się coraz bardziej popularnym zajęciem. Będąc na wyposażeniu laptop lub komputer, bez potrzeb wychodzenia z domu można pisać teksty o charakterze sprzedażowym i bardzo na nich zarabiać. Jakie cechy wyróżniają dobrego copywritera?

Przede wszystkim łatwość w przelewaniu myśli na papier (czyt. komputer). Osoba pisząca teksty powinna być tzw. lekkie pióro oraz unikalny styl, aby czytelnik ze zrozumieniem mógł przyswoić treści. Internet to kopalnia informacji. Odbiorca szuka tego, co go interesuje także oczekuje, że już to otrzyma. Nic tak nie drażni, jak zawiłe zdania przesycone frazesami lub co gorsza, zbyt skomplikowanymi słowami. Każdy na pewno przyzna, że po znalezieniu takiego artykułu, od razu następuje u niego irytacja także znużenie. Copywriter powinien budować sensowne, zwięzłe i konkretne treści, czyli takie, które po prostu dobrze się czyta.

Drugą zaletą dobrego copywritera jest szeroka wiedza ogólna. Orientując się w wielu obszarach i branżach, nie trzeba czerpać informacji z różnych źródeł. Pozwala to na zaoszczędzenie cennego czasu oraz przeprowadzenie większej liczb zamówień.

Jeśli celem copywritera jest toż, aby jego teksty były akceptowane również dobrze oceniane lub zależy mu na zdobywaniu prywatnych zleceń (np. na portalach typu GoodContent.pl lub Textbookers.pl) niezbędna jest umiejętność zarządzania własnym czasem. Wykonanie zadania musi zazwyczaj odbyć się w przeciągu kilku godzin lub dni. Będąc do czynienia z Textbookers.pl, teksty należy stworzyć od razu po zarezerwowaniu zlecenia, gdyż innym wypadku można utracić możliwość jego realizacji.


Zapoznaj się z innymi artykułami: profesjonalna redakcja i korekta tekstu


Dobrym zwyczajem jest ustalenie sobie z góry, ile godzin dziennie chce się poświęcić na pisanie. Jeśli ktoś utrzymuje się z copywritingu, może określić sobie codzienny przedział czasowy wykonywanej pracy, np. od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Trzymając się skonkretyzowanego planu, nie odrywając się od komputera i nie zajmując innymi rzeczami jednocześnie, dobry copywriter jest w stanie stworzyć imponującą liczbę artykułów.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Projekt sklepu internetowego